After censoring nutritional supplement ads, Google goes all-in for Big Pharma by blacklisting the entire Natural News website : Natural news.

The page you’re viewing now, as well as 140,000+ other pages from Natural News, have all been CENSORED by Google due to a “human decision” to silence this entire website and “memory hole” all its content from the ‘net. Google’s abuse of monopoly power to suppress human knowledge must be stopped. SIGN THIS WHITE HOUSE PETITION NOW and demand that the federal government investigate Google for anti-trust violations and censorship of speech.

Sign the #SaveNaturalNews petition | See how Google LIED

PROOF: HuffPo, BuzzFeed, Forbes, CNN violations ignored by Google

Image: After censoring nutritional supplement ads, Google goes all-in for Big Pharma by blacklisting the entire Natural News website

(Natural News) Google is undeniably one of the largest and most-used search engines in the world. But, they are also one of the world’s largest purveyors of censorship. As US News explains, Google reportedly keeps at least nine different “black lists” that prevent certain types of content from being seen. And now, Natural News has been blackballed by Google.

Mike Adams reports that last week, he received threats that if he did not help take down Alex Jones and InfoWars, he and Natural News would be the next target for destruction via a “campaign of smears, censorship and defamation.”

Adams, of course, did not cave in and bow down — instead of following orders, he chose to go public with the threats and warn everyone in the new media that they were at risk of being pursued and silenced by the Left-wing media.

And it appears that the threats of suppression have come to fruition: the mass censorship of Natural News and the smear campaign against it and its founder have already begun. The entire Natural News domain has been blacklisted by Google, and some 140,000 pages have been removed from the search engine’s index. As Mike Adams explains, the entire take-down of Natural News happened without a single warning sent to the “webmaster tools” email address that is on file with Google.

Adams writes, “The shut off of Natural News was clearly driven by a human decision, not an algorithm. We’re currently attempting to determine Google’s claimed justification for censoring our entire website, and we hope to have NaturalNews.com restored in Google’s index.”

In addition to censoring the entire Natural News website, Google has also already all but banned nutritional supplements and natural medicines from being advertised on its platform — no doubt because the promotion of natural cures harms Big Pharma’s revenues.

The censorship of Natural News follows a long line of restrictive actions perpetrated by Google against the independent media — with those that are pro-Trump being key targets for suppression. Milo Yiannopoulos, former Breitbart News editor, openly gay conservative and vocal Trump supporter,  was recently struck by a wave of opposition and damning videos that ultimately forced him to resign from Breitbart. Yiannopoulos cited the “cynical media witch hunt” as what unfortunately brought him down.

And just a few days ago, InfoWars was also struck by mass censorship and was blacklisted by the online advertising distribution company, AdRoll.com. Alex Jones reports that this could end up costing InfoWars some $3 million in annual revenue and may impede their ability to set up a Washington D.C. bureau for real news coverage of the Trump administration.

There is virtually no regulation on the censorship of online content. And when Google employees (or algorithms, though that seems an unlikely cause in this case) decide to censor specific content relating to news items, politics or businesses they don’t agree with, their size alone grants them the ability to indirectly influence opinions, votes, and even ruin businesses. Google is a private company, but their power to influence public opinion based on what they allow people see when they hit the “search” button is unquestionable.

Back in 2006, Google was accused of censoring conservative news stories from appearing in their “News” feed. And in 2014, Google withdrew their news service from Spain, after being faced with a new law that would have charged them with scraping content from Spanish news sources. This, of course, ultimately resulted in a substantial drop in news traffic to Spanish news stories. As US News explains, when an aggregator the size of Google bans you from its service, the impact is enormous: fewer people read your stories, and opinions will inevitably shift away from what you support.

This kind of selective blacklisting is extremely powerful — and dangerous — because it is an indirect way of promoting specific political, cultural, social and religious ideals without raising any red flags. Censorship of content by omission is the new Iron Curtain. Between the censorship and the smear campaigns, it won’t be long now before the general public is completely inoculated against reality.

Link : Natural news.

Secretive DUP Brexit donor links to the Saudi intelligence service : Open Democracy UK.

The DUP’s revelation about their Brexit donation leaves us with more questions than answers…

DUP leader Arlene Foster. Image – arlenefoster.org.uk

The shadowy donor group that gave the Democratic Unionist Party £425,000 during the Brexit referendum campaign has links to the former Director General of the Saudi intelligence service – also the father of the current Saudi Ambassador to the UK – openDemocracy can reveal.

The donation to Arlene Foster’s party – which was used to fund key Leave campaign advertisements across the UK in the run up to the European referendum – was initially kept hidden because of Northern Ireland’s donor secrecy laws. However, under pressure from activists after openDemocracy revealed how Brexit campaigners were funnelling dark money through Northern Ireland to fund “Take Back Control” adverts, the Democratic Unionist Party was forced last night to reveal its major donor to be a group calling itself the Constitutional Research Council.

Little is known about the Constitutional Research Council, including where it got these funds from. However, we do know one thing: it is chaired by the Scottish Conservative Richard Cook.

And openDemocracy can reveal that Cook has strong links with Saudi Arabia – which was seen by economists as a likely beneficiary from Brexit.

In 2013, Cook founded a company called Five Star Investment Management Ltd with the former head of the Saudi Arabian intelligence agency, Prince Nawwaf bin Abdul Aziz. The prince’s son is the Saudi ambassador to the UK.

Five Star Investment Management Ltd, was registered at Mr Cook’s Glasgow address and lists as one of its other three initial shareholders HRH Prince Nawwaf bin Abdul Aziz, whose address is listed as a palace in Jeddah, Saudi Arabia, according to filings at Companies House. The firm also filed no accounts with Companies House, and was dissolved in December 2014.

Screengrab from the founding documents of Richard Cook’s newest company.

Prince Nawwaf bin Abdul Aziz, who died in 2015, was a senior prince in the Saudi Court, and between 1 September 2001 and January 2005 he served as head of the Saudi intelligence agency. His son, Prince Mohammed bin Nawaf Al Saud, is the Saudi Ambassador to the UK.

The weekend after the European referendum, the website Arab News reported the chief economist of Saudi Arabia’s largest bank and other Saudi economists arguing that the vote was good news for Saudi Arabia due to the collapse in the value of the pound. The Saudi Intelligence services have been widely criticised for their use of torture.

Cook has had other business dealings abroad. In 2012, the BBC reported that Cook, through his company Cook Consulting (UK) Ltd, was involved in a £640 million deal with the Port Qasim Authority in Pakistan. However, the company had dissolved by June 2015, and did not file any accounts with Companies House. According to Companies House, Richard Cook has founded a number of businesses in recent years, often listed at the same two-storey house in suburban Glasgow, which 118118 confirms is his address.

How long Cook has been chair of the Constitutional Research Council is unclear. The group has not revealed its membership, and is not a company or a charity. However, it claims to have been set up after disquiet with the pro-union Better Together campaign during the 2014 Scottish independence referendum.

During the Brexit campaign, the Constitutional Research Council availed of Northern Ireland’s donor secrecy laws to donate over £425,000 to the DUP. The unionist party named the CRC as their donors on Thursday night, ahead of Friday’s release of Brexit referendum campaign spending by the Electoral Commission.

How – and why – the CRC decided to donate the cash to the DUP is unclear. But we do know that its chair was not always a fan of secret political donations – back in 2010, Richard Cook ran for parliament in Eastwood, outside Glasgow, he publicly pledged that he would “publish online details of all donations of more than £1,000, in line with Electoral Commission rules”. Cook polled 15,567 votes, finishing second behind Jim Murphy.

The DUP has said that the Brexit campaign funding – which the party refused to disclose until pressure in the wake of openDemocracy’s revelations last week – was “a great success”. “It was right for a Northern Ireland party to put its shoulder to the wheel of the national campaign,” DUP MP Jeffrey Donaldson wrote in the Belfast Telegraph.

However, the DUP’s revelation that a shady group with no clear history of activity beyond funnelling money to right-wing causes was the source of its vast campaign donation in fact leaves us no clearer about where the Brexit campaign cash actually came from – including any potential links to the Saudi Arabian intelligence agency.

In 2014, the Bureau of Investigative Journalists revealed that the Conservative party had been receiving donations from obscure ‘front groups’, which allow money to be channeled into British politics from unknown sources. If, as seems to be the case, this is what happened with the DUP donation, all that we know for sure is that the true source of the cash hid it in not one, but two loopholes.

The Constitutional Research Council also gave a donation of £6,500 to Conservative MP Steve Baker, as listed in his register of interests. openDemocracy rang his office to see if they could shed more light on who this secretive organisation are. They agreed to look into it and get back on Monday.

Cook, who is former Scottish director of the Campaign Against Political Correctness, former Scottish representative of Conservative Friends of Israel, and former vice chairman of the Scottish Conservatives, has now pledged his organisation will pour dark money into opposing Scottish independence in any future referendum on the question, complaining in the Herald today about the negativity of the Better Together campaign in 2014. According to the paper, the CRC backed Brexit in last year’s European Union referendum after coming to the conclusion that leaving the EU would be good for the Union and “bad for nationalism”.

Read More : Open Democracy UK.

Now small firms may be forced to work out their own rates as some companies face 3,000% tax rises from April : Daily Mail.

  • 500,000 cafes, shops, restaurants and Post Offices face a rise in two months 
  • Sajid Javid pledged a relief package for firms facing the biggest increase 
  • Lobby groups say it is wrong to lump the complex calculations on firms 

Small businesses would be forced to calculate their own rates under plans being considered by the Treasury.

Critics say this would see the cost and administrative burdens unfairly passed on to firms.

It is another blow for the 500,000 cafes, shops, restaurants and post offices which face a rate rise in two months.

A Government review means some businesses will be hit with 3,000 per cent tax rises from April.

On Wednesday Communities Secretary Sajid Javid bowed to pressure, pledging a relief package for firms facing the biggest increase amid fears many would go bust.

Now it has emerged that officials have been consulting the ‘Big Four’ accountancy firms on a self-assessment system.

Businesses would have to estimate the rental value of their own property, on which the tax is based, rather than the Government’s pressured Valuation Office Agency (VOA).

The Treasury says this would ‘significantly’ reduce a backlog of 280,000 appeals lodged by businesses which believe their rates were wrongly revalued in the last round of changes seven years ago.

But lobby groups say it is wrong to lump the complex calculations on Britain’s 2million businesses.

Business rates are similar to council tax but are charged on all commercial properties. They are calculated on the annual rental value of the premises.

Soaring property prices in recent years means many firms have been hit with enormous rate increases.

Last year the Government issued a discussion paper on self-assessment for businesses but it has yet to confirm whether it has approved the plans.

The paper showed that while the Government would provide support and guidance on how to calculate rates, it ‘recognised that many ratepayers might use an agent’. The Mail understands agency fees for this service would start from £300 and could run into thousands of pounds, putting even more strain on shopkeepers.

Mike Cherry, of the Federation of Small Businesses, said: ‘Small firms don’t have the time or expertise to take on this role.

‘This could leave the door wide open to cowboy surveyors who prey on vulnerable small businesses. We would rather see full disclosure of the VOA’s calculations so that a small firm can assess whether they should appeal.’

‘GLAD HIS TORY BABY IS DEAD’ Sick trolls target Tory MP on Twitter over his stillborn son with string of ‘horrific messages’ after he wades into NHS cuts row : Sun.

Will Quince received a stream of offensive Tweets after speaking out in the row over proposed cuts to maternity services

A TORY MP has called in cops over vile abusive social media messages about his stillborn son.

Colchester MP Will Quince received a stream of offensive Tweets after speaking out in the row over proposed cuts to maternity services in the by-election seat of Copeland in Cumbria.

Tory MP Will Quince has contacted the police over a stream of vile tweets he received about his still-born son

PA:Press Association
Tory MP Will Quince has contacted the police over a stream of vile tweets he received about his still-born son

His complaint came as police separately announced that a 50-year-old man from Eastbourne had been charged with making threats on Facebook against the town’s MP Caroline Ansell, and a 73-year-old man had been arrested in West Sussex over allegations of offensive social media messages to MPs.

The Conservative spoke out earlier this week over a Labour by-election leaflet warning that mothers and babies would die if wards were cut at the West Cumberland Hospital.

The Brexiteer, who has campaigned on maternity issues since his son Robert was still-born in 2014, branded the claim “simply disgusting”.

A disgusting troll said he was 'glad his Tory baby was dead' in a tirade of vile abuse directed at the Brexiteer

PA:Press Association
A disgusting troll said he was ‘glad his Tory baby was dead’ in a tirade of vile abuse directed at the Brexiteer

He said he was “horrified” to receive a string of messages in response from an anonymous Twitter user calling himself The Horse Respecter.

The first, sent on Wednesday morning, stated that “the Tories f***ing with the NHS has probably killed loads of babies already. Glad his Tory baby is dead”.

Later messages, using crude and graphic language, claimed that Mr Quince had “savoured” his child’s agony and that “Tories enjoy disabled people suffering”.

The news comes as voters go to the polls in the Stoke and Copeland by-elections. 

Mr Quince told the Press Association: “It was horrible. To be honest, I was more worried about my wife seeing it.

Link : The Sun.

FakeNews: An Impartial Inquiry? : UK Column.

The parliamentary inquiry into “fake news”, or at least the Home Office, may have certain axes to grind.

UK Column News recently covered the launch by the House of Commons Culture, Media and Sport Committee of an inquiry into the suddenly much-bandied-about concept of “fake news”.

The Committee is chaired by Damian Collins MP, who has in fact only assumed the top spot there in the past couple of months.

The Committee’s announcement of its inquiry has sparked immediate international interest, such as in the leading Dutch broadsheet NRC Handelsblad, which lauds it as “the British getting serious about tackling fake news“. NRC notes with no sense of irony that the Committee’s chairman used to be an M&C Saatchi ad man and that he “has been arguing for some time that [news articles need] stamps of approval to establish [their] reliability”. As NRC notes, the present inquiry is expected to lead to recommendations on legislation.

Mr Collins was in fact a Conservative Party researcher before a career of nearly a decade at M&C Saatchi, a company which grew in the John Major era out of Saatchi & Saatchi, which was the first advertising agency ever used in a poster campaign by a political party, namely Margaret Thatcher’s Conservatives in 1979. The Saatchi brand has remained close to the Conservative Party ever since.

With all this in place, one is startled to find that the very same M&C Saatchi has reportedly contracted with Her Majesty’s Government to issue counter-propaganda online against the growing alternative media, which increasingly finds itself stuck with the labels of “alt-right”, “nationalist”, “pro-Russian”, “anti-British Values” and even “extremist”.

Could it be that the Home Office already has a foregone conclusion that legislative change and/or kitemarks of government approval on “correct” news, perhaps both framed by M&C Saatchi lobbyists, are needed?

Read More : UK Column.

Tom Watson given £500k in donations by Max Mosley in past year : Guardian.

Register of MPs’ interests shows that former Formula One boss gave money to support Watson’s office as deputy leader and shadow culture secretary.

Tom Watson and Max Mosley
Tom Watson and Max Mosley’s interests overlap on the subject of press regulation. Photograph: Gareth Fuller/PA

Labour’s deputy leader, Tom Watson, has received half a million pounds in donations from Max Mosley in less than a year, official records show.

The latest register of MPs’ interests reveals that Watson registered a donation worth £300,000 from the former boss of Formula One this month. It was made via the party to support Watson’s office as deputy leader and shadow culture secretary.

That followed a £200,000 donation from Mosley last June for a similar purpose. Mosley had previously donated £40,000 to support Watson’s bid to become the party’s deputy leader in 2015.

“I’m proud to call Max Mosley a friend and I’m delighted he has made a financial contribution to Labour,” Watson said. “His generous donation will help the party develop strong policies for our next manifesto.”

The pair share an interest in press regulation, with Mosley a victim of a newspaper sting involving images of him at a sex party, and Watson having supported a full implementation of the Leveson recommendations. The Mosley-funded group Impress, which was set up in the wake of those recommendations, received recognition as a state-backed press regulator last October.

The Independent Press Regulation Trust agreed to a £3.8m four-year funding deal for Impress and said this money had been guaranteed by the Alexander Mosley Charitable Trust, a trust set up by Max Mosley in memory of his late son.

Impress also received a “generous” donation from the writer JK Rowling, who also donated to Watson’s deputy leader bid.

The decision to recognise Impress set in motion a possible chain of events that would see newspapers forced to pay the costs of people who make legal complaints against them – even if the paper wins the case.

Read More : The Guardian.

We never asked for British aid and don’t even NEED it, reveals India’s new High Commissioner to the UK : Daily Mail.

  • YK Sinha said the foreign aid deal is becoming a thing of the past 
  • Britain sent India £279m in 2014 alone and will give a further £130m by 2018
  • The country has its own space programme and is spending £10bn on warships 

India never asked Britain for hundreds of millions of pounds in foreign aid and doesn’t even need it, the country’s new High Commissioner to the UK said.

Britain sent India £279million in 2014 alone – despite the fact the country has its own space programme and is planning to spend £10billion on a fleet of warships.

Plans are in place to give India a further £130million in ‘technical assistance’ by 2018. But YK Sinha said the foreign aid deal is becoming a thing of the past and that the future priority should be getting a good trade deal sorted out.

High Commissioner to the UK YK Sinha (left) said India never asked Britain for hundreds of millions of pounds in foreign aid and doesn’t even need it. Britain sent India £279 million in 2014 alone

High Commissioner to the UK YK Sinha (left) said India never asked Britain for hundreds of millions of pounds in foreign aid and doesn’t even need it. Britain sent India £279 million in 2014 alone

‘While I don’t want to prejudge British aid that has been given, or will be given, easier access to British markets, easier movement of people and the transfer of technology are more important,’ he told the Sunday Express.

‘We are grateful for any assistance we received in the past or will get in the future. But if it suddenly stopped would it make a huge difference? No. Did anyone in the government of India ask for assistance? No.’

Mr Sinha said the relationship between Britain and India has reached a ‘new level’ and that the ‘sky’s the limit’ for what the countries can achieve together.

Plans are in place to give India a further £130million in ‘technical assistance’ by 2018.

Mr Sinha added: ‘While I don’t want to prejudge British aid that has been given, or will be given, easier access to British markets, easier movement of people and the transfer of technology are more important.

‘We are grateful for any assistance we received in the past or will get in the future.’ It has been suggested the deal could be scrapped to make way for a ‘win-win’Brexit trade agreement.

Last month India boasted about a record-breaking space mission as Britain continues to pour millions of pounds of aid money into the country. The rocket carrying 104 satellites launched last week.